Daca tot am abordat Black Myth Wukong si tehnologiile DLSS si Ray Tracing pe ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC EVA-02 Edition, nu puteam sa las balta si universul Star Wars.
Outlaws, cel mai recent titlu al francizei Star Wars, este dezvoltat de Massive Entertainment, studio aflat sub tutela Ubisoft. Jocul exploreaza o perioada tulbure, unde tensiunile dintre Empire si rebeli sunt la cote maxime, pozitionat ca timp intre evenimentele din The Empire Strikes Back si Return of the Jedi.
Personajul principal, Kay Vess, incearca sa evadeze de sub controlul Empire-ului si doreste sa devina o haiduca de temut in vasta galaxie, avandu-l permanent ca insotitor pe loialul merqaal Nix.
Inspirat de povesti de genul “cowboys in space”, Star Wars Outlaws aduce o abordare ceva mai inedita in universul creat de George Lucas, avand pe alocuri influente vizibile din Guardians of the Galaxy sau chiar Firefly.
Construit pe Snowdrop Engine, acelasi engine utilizat si in titluri precum The Division sau Avatar: Frontiers of Pandora, Star Wars Outlaws integreaza o serie de tehnologii din visteria celor de la NVIDIA, care contribuie masiv la atmosfera si la fluiditatea din joc, transformand fiecare scena intr-un spectacol aparte.
Printre acestea, se remarca tehnologii precum Ray Tracing, DLSS 3.5, NVIDIA Reflex si RTX Dynamic Illumination. Fiecare dintre aceste tehnologii adauga un strat de realism si performanta, facand din Star Wars Outlaws o experienta captivanta.
Platforma test
- ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC EVA-02 Edition
- Placa de baza ASUS ROG Strix B650-A Gaming WIFI
- Procesor AMD Ryzen 7 7800X3D
- Cooler ROG Ryujin III
- RAM Kingston Fury Renegade 32GB 7200 MT/s CL38
- Stocare Crucial P5 Plus 1TB
- Sursa Deepcool PN850M
- Carcasa ASUS TUF Gaming GT502
- OS Windows 11 Pro
Ray Tracing-ul este unul dintre elementele cheie care contribuie la realismul vizual prezent in Star Wars Outlaws. Tehnologia simuleaza modul in care lumina interactioneaza cu obiectele din joc, replicand reflexii, umbre si iluminare globala cu o acuratete fara precedent.
Reflexiile in suprafete lucioase, precum cele din geamuri sau metale, sunt redate intr-un mod realist, iar umbrele sunt precise si dinamice, reactionand in timp real la sursele de lumina din mediul inconjurator.
Star Wars Outlaws beneficiaza si de RTX Dynamic Illumination, care aduce o iluminare realista in lumea jocului. Aceasta tehnologie simuleaza in mod credibil modul in care lumina interactioneaza cu mediul, redand reflexii si umbriri in functie de sursele de lumina disponibile in scena.
De exemplu, luminile intense de pe navele spatiale sau exploziile spectaculoase din lupte au un impact vizual autentic, adaugand un strat suplimentar de imersiune in joc.
Insa vedeta azi esteĀ Deep Learning Super Sampling, sau DLSS cum mai este cunoscut prin obor.
Tehnologia DLSS utilizeaza inteligenta artificiala (AI) pentru a scala imaginea, obtinand astfel o calitate vizuala superioara fara a ingreuna in mod excesiv sarcinile executate de placa video NVIDIA GeForce RTX 4090.
Insa Star Wars Outlaws beneficiaza de DLSS 3.5, care introduce si o functie noua, numita Ray Reconstruction. Aceasta imbunatateste calitatea Ray Tracing-ului prin utilizarea algoritmilor AI, generand reflexii mai clare, umbre mai detaliate si o iluminare globala mai precisa. Astfel, jucatorii pot explora lumi complexe si detaliate fara a sacrifica performanta, avand in acelasi timp parte de o experienta fluida si captivanta.
Star Wars Outlaws beneficiaza si de integrarea tehnologiei NVIDIA Reflex, care optimizeaza latenta sistemului, permitand jucatorilor sa reactioneze rapid la actiunea din joc.
NVIDIA Reflex este deosebit de valoros in secventele de actiune si luptele intense, unde fiecare milisecunda conteaza. Prin reducerea latentei, NVIDIA Reflex asigura ca miscarile jucatorului sunt instantaneu reflectate pe ecranul sau, oferind un avantaj semnificativ in situatii in care timpul de raspuns rapid poate face diferenta.
Insa AI-ului isi are o utilitate vasta si intr-un mediu casnic, asta pentru ca NVIDIA a dezvoltat o serie de aplicatii bazate pe inteligenta artificiala (AI) care imbunatatesc experienta de creatie de continut, colaborare si chiar de gaming.
Printre aceste aplicatii se numara NVIDIA Broadcast, NVIDIA Canvas, NVIDIA Omniverse si NVIDIA Studio, toate bazate pe nucleele Tensor din placile grafice GeForce RTX, care folosesc AI pentru a optimiza performanta si calitatea vizuala.
NVIDIA Broadcast este destinata creatorilor de continut si streamerilor, permitandu-le sa imbunatateasca calitatea audio si video in timp real. Printre functiile sale, se numara eliminarea zgomotului de fundal, inlocuirea fundalului video si functia de auto-frame, toate optimizate cu ajutorul AI.
Eliminarea zgomotului izoleaza vocea si elimina sunetele nedorite, precum tastatura sau ventilatoarele, creand un sunet clar si profesionist. Inlocuirea fundalului permite utilizatorilor sa adauge fundaluri virtuale fara a folosi un ecran verde, iar functia de auto-frame adapteaza automat incadrarea, urmarind pozitia utilizatorului pentru a-l mentine in centrul imaginii.
NVIDIA Canvas, o alta aplicatie inovatoare, foloseste AI pentru a transforma schitele simple in peisaje spectaculoase. Aceasta aplicatie foloseste retele neuronale pentru a analiza formele desenate si a le converti automat in elemente naturale detaliate, precum munti, rauri sau nori.
Acest lucru permite artistilor si creatorilor sa exploreze concepte vizuale complexe, fara a necesita cunostinte avansate de arta digitala. Canvas este deosebit de util pentru artistii care doresc sa creeze rapid imagini conceptuale pentru jocuri video, filme sau arhitectura, oferind posibilitatea de a vizualiza idei si compozitii in doar cateva minute.
NVIDIA Canvas este o sursa excelenta de inspiratie creativa, permitand experimentarea cu diferite tipuri de peisaje si palete de culori pentru a stimula procesul artistic.
NVIDIA Omniverse este o platforma de colaborare 3D care faciliteaza munca in echipa in proiecte complexe de design si creatie, permitand utilizatorilor sa colaboreze in timp real chiar si de la distante mari.
Omniverse integreaza aplicatii populare precum Maya, Blender si Adobe, astfel incat utilizatorii pot vedea si ajusta in timp real modificarile facute de colegii lor, eliminand riscul de versiuni conflictuale sau de erori de sincronizare.
AI-ul din Omniverse este folosit pentru a imbunatati simularea interactiunilor fizice, asigurand ca materialele si obiectele se comporta realist in proiecte complexe. Platforma include si functia Audio2Face, care genereaza expresii faciale sincronizate automat cu sunetul vocii, o tehnologie de mare ajutor in crearea de personaje animate sau in jocuri, unde se doreste o expresivitate realista a personajelor.
Omniverse devine astfel un instrument valoros pentru creatorii de continut 3D care lucreaza la proiecte colaborative in design, animatie sau simulare tehnica.
NVIDIA Studio ofera imbunatatiri bazate pe AI pentru creatorii de continut care utilizeaza programe precum Adobe Premiere Pro, Photoshop si DaVinci Resolve.
Platforma accelereaza procesul creativ prin optimizarea sarcinilor complexe, cum ar fi editarea video, modelarea grafica sau animatia 3D.
NVIDIA Studio permite eliminarea zgomotului in videoclipuri, corectia culorilor si imbunatatirea claritatii imaginii, toate acestea cu ajutorul inteligentei artificiale.
AI-ul din NVIDIA Studio accelereaza si procesele de randare, astfel incat artistii pot vizualiza rapid modificarile si rezultatele finale, economisind timp pretios in proiecte 3D.