La începutul acestui an, Microsoft a anunțat unele planuri de restructurare, care au avut un impact asupra mai multor părți ale afacerii.
Pe partea de jocuri, 343 Industries a fost cel mai grav afectată, cu o mulțime de concedieri, inclusiv cea mai mare parte a echipei de campanie care a lucrat la Halo Infinite. Acum, zvonurile susțin că a fost înființată o nouă echipă la scară mică pentru a începe să construiască următorul joc Halo folosind Unreal Engine.
Deși m-am bucurat de Halo Infinite, nu s-a dovedit a fi marele joc revigorator al francizei pe care mulți îl sperau. După lansarea jocului, mulți dezvoltatori au vorbit despre problemele de la 343 Industries, dezvăluind că motorul SlipSpace avea încă o mulțime de probleme și că se baza foarte mult pe codul moștenit din jocurile Halo mai vechi. Acum, 343 Industries pare să pivoteze într-o nouă direcție.
Potrivit podcastului Seasoned Gaming, 343 Industries a înființat o echipă care să lucreze la următorul joc Halo și care folosește Unreal Engine. Bineînțeles, Halo Infinite a avut, de asemenea, câteva prototipuri realizate în Unreal Engine, înainte ca toată dezvoltarea să treacă la motorul propriu al studioului. Cu toate acestea, după feedback-ul primit în urma dezvoltării pe Infinite, nu am fi surprinși să vedem următorul joc Halo trecând în sfârșit la Unreal.
În ceea ce privește momentul în care am putea vedea un nou joc Halo, dacă munca timpurie abia începe anul acesta, va mai dura câțiva ani pentru a construi jocul, a-l testa și a-l livra. Având în vedere că știm deja că trebuie să ne așteptăm la console next-gen în 2028, următorul Halo ar putea sfârși prin a fi o despărțire de Xbox Seria X sau un joc next-gen timpuriu pentru următoarea consolă Microsoft.