In ajunul evenimentului Computex 2024, Jensen Huang, CEO-ul NVIDIA, a urcat pe scena pentru traditionalul discurs pre-expozitie.
El a sosit in urma unui an uimitor pentru companie, determinat de o crestere fara precedent in industriile legate de inteligenta artificiala, ceea ce a facut-o una dintre putinele companii selecte de 1 miliard de dolari.
Intr-o alocutiune destul de lunga si divaganta, Huang a expus un subiect acum familiar pentru cei care au urmarit calatoria NVIDIA incepând cu 2016: dezvoltarea simbiotica a portofoliului lor de hardware si software intr-unul care sa poata fi valorificat pentru sarcini tot mai complicate de retele neuronale.
Atingând inovatii precum transformatorul pentru modele de limbaj mare, inteligenta artificiala generativa, gemenii digitali si sutele de modele de inteligenta artificiala preinstruite disponibile acum prin intermediul CUDA, Huang a schitat motivul pentru care NVIDIA se afla intr-o pozitie atât de dominanta in momentul in care atingem, potential, pragul unei paradigme de calcul. Cel putin, acesta este planul.
Orice software bun are nevoie de un hardware bun, iar Jensen a prezentat din nou Blackwell, viitoarea arhitectura GPU care va inlocui Hopper si Ada Lovelace in centrele de date si, respectiv, in siliciul de consum in cursul acestui an.
Urmatorul supercalculator DGX, bazat pe Blackwell, va incorpora de pâna la 9 ori mai multe GPU si va avea o capacitate de interconectare de peste 18 ori mai mare decât varianta Hopper, oferind un randament/watt de 4,5 ori mai bun in acelasi factor de forma.
Acesta va fi, de asemenea, capabil sa faca antrenamente si inferente pe seturi de date si mai mari (sau, alternativ, sa faca oricare dintre acestea mult mai rapid), slabind un gât de gâtul de gâtul cheie pentru multe domenii.
NVIDIA preconizeaza ca, in viitorul apropiat, inteligenta artificiala va fi un factor care va influenta intreaga productie industriala mondiala, estimata in prezent la 100 de miliarde de dolari.
Prin furnizarea de servicii Cloud cu costuri reduse si prin implementarea de NIM-uri pre-antrenate pentru a ajuta la integrarea capacitatilor de inteligenta artificiala (inclusiv instrumente precum asistentii AI pentru rolurile de servicii pentru clienti), NVIDIA spera sa fie o parte importanta a acestui proces.
Chiar inainte de un scurt final care a demonstrat aplicatiile simularii bazate pe fizica NVIDIA Omniverse pentru antrenarea robotilor din lumea reala, Jensen Huang a dezvaluit, de asemenea, in sfârsit, numele de cod pentru generatia de dupa Blackwell.
GPU-urile Rubin vor fi asociate cu procesoare Vera – inlocuind varianta Ultra a lui Blackwell si Hopper din 2025 – si vor debuta cu mai multa memorie HBM4, NV LINK 6, tehnologie de comutare mai rapida si multe altele.
Daca ati fost vreodata nedumerit la ce sa faceti in continuare intr-un joc, sau pur si simplu la unele optimizari in joc pe care le-ati putea face pentru a imbunatati performanta, Project G-Assist ar putea fi exact ceea ce v-a recomandat medicul.
Utilizând o baza de date de cunostinte furnizata de dezvoltatorul jocului, acest asistent de inteligenta artificiala va raspunde la solicitari cu indicii contextuale importante, inclusiv cu privire la ceea ce se afla pe ecran, pentru a face recomandari, cum ar fi unde sa mergeti in continuare, ce arme sa incercati sau ce abilitati sa luati.
Scopul este de a reduce povara informationala pentru noii jucatori si de a face curbele de invatare mai graduale, fara a simplifica excesiv jocurile.
In timp ce acest lucru suna foarte bine in teorie, titlurile mai complexe decât un FPS obisnuit vor necesita wiki-uri destul de imense si bine ingrijite.
De exemplu, gestionarea intrebarilor din joc pentru urmatorul episod din Call of Duty poate fi destul de simpla; in schimb, Path of Exile? Doar un ghid rudimentar de mestesugarit ar insemna sa ceara mult de la un asistent AI.
Folosirea AI pentru a genera NPC-uri in joc a fost mult timp un vis pentru dezvoltatorii de jocuri, dar odata cu aparitia asistentilor digitali cu putere de AI, s-ar putea sa fi sosit in sfârsit vremea lor.
NVIDIA ofera o gama de instrumente pentru a crea NPC-uri care sunt mai realiste din punct de vedere vizual, verbal si conversational, intelegând mai bine atât utilizatorul, cat si lumea in care locuiesc.
Prin intermediul NIM-urilor NVIDIA, jocul va putea fi creat in Cloud si cu ajutorul PC-urilor RTX AI.
Instrumente ca acestea bazate pe AI generativa se vor dovedi a fi controversate. Ele au potentialul de a inlocui in mod eficient captura de miscare si actorii de voce, iar setul de date pe care sunt antrenate va fi, de asemenea, supus unei examinari amanuntite.
Pe de alta parte, acestea ar putea simplifica in mod semnificativ dezvoltarea de jocuri prin automatizarea unei sarcini care necesita foarte mult personal; este o adevarata situatie fara iesire pentru industrie.
Hardware-ul de consum nu este cu adevarat in centrul atentiei NVIDIA la Computex in acest an, dar echipa verde a oferit câteva bucatele.
Poate ca cea mai semnificativa pe termen lung va fi dezvaluirea unei noi game de laptopuri RTX AI echipate cu un GPU RTX 4070 si un procesor inca nedezvaluit cu capabilitati AI accelerate hardware ca parte a SoC-ului sau.
Aceste laptopuri se lanseaza ca parte a unui impuls al dezvoltarilor Windows Copilot, iar CPU-urile despre care se discuta au capacitati AI mai mari decât cele lansate pâna acum atât de Intel, cât si de AMD.
Pentru a imbunatati optiunile disponibile pentru consumatorii obisnuiti in spatiul desktop, NVIDIA aleg sa evidentieze GPU-urile Small Form-Factor Ready si carcasele compatibile. Constructorii de sisteme DIY vor putea confirma compatibilitatea printr-un proces in doi pasi, usurând destul de mult procesul decizional. Mai multe informatii la articolul „Build Small, Play Big”.
In cele din urma, NVIDIA a anuntat un nou cache de ecrane compatibile G-SYNC. Se asteapta ca unsprezece modele noi sa fie dezvaluite pe parcursul Computex, dintre care opt vor fi integrate in actualizarea driverului GeForce din 4 iunie.
Modelele includ modele de panouri OLED de la ACER si o multime de alte SKU-uri cu rata de reimprospatare ridicata de la ASUS, Lenovo, LG si Philips.