In aceasta saptamana, Seattle a fost gazda unui eveniment captivant, Unreal Fest 2024, organizat de Epic Games.
Cu un ton optimist si o atmosfera electrizanta, keynote-ul a fost plin de informatii interesante despre strategii de marketing si publicare, dar si despre viitorul titlurilor din universul gamingului.
Un moment deosebit a fost reprezentat de prezentarea lui Anna Donlon, producator executiv de la Riot Games, care a adus in discutie viitoarele “experiente jucabile” din universul Valorant.
Desi Donlon a ales sa nu ofere detalii clare despre jocurile adiacente Valorant aflate in dezvoltare, ea a fost deschisa in privinta actualizarilor aduse jocului la Unreal Engine 5.
Conform spuselor sale, decizia de a face trecerea de la Unreal Engine 4.27 a fost motivata de limitarile acestei versiuni, insa schimbarile nu vor afecta imediat performanta sau aspectul jocului.
Aceasta abordare prudenta sugereaza ca Riot Games este dedicat pastrarii unui standard inalt pentru experienta jucatorilor, in special in ceea ce priveste compatibilitatea cu hardware-ul mai vechi.
Donlon a subliniat ca, in ciuda migrarii catre noul motor grafic, Riot Games va continua sa prioritizeze jucatorii, asigurandu-se ca jocul ramane accesibil si pe sisteme mai putin performante.
In cadrul aceluiasi eveniment, Epic Games a prezentat si o privire de ansamblu asupra Unreal Engine 5.5, aducand in prim-plan unele dintre noile caracteristici ce vor transforma modul in care sunt dezvoltate jocurile.
Printre cele mai interesante noutati se numara un sistem de iluminare dinamica, numit MegaLights, care promite o precizie mai mare, precum si instrumente de animatie si randare care reduc dependenta de programele externe.