Am fost atat de de captivat de universul Black Myth: Wukong, incat am simtit nevoia sa ma intorc in acest univers plin de Ray Tracing si DLSS.
Doar ca de data asta am vrut sa am vrut sa fiu complet acaparat, astfel mi-am montat o placa video high tier intr-un PC din redactie, anume ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC EVA-02 Edition, am ignorat total maldarul de produse ce trebuiesc publicate, dar am ignorat si responsabilitatile de zi cu zi si am vrut sa explorez iar universul lui Monkey King.
Black Myth: Wukong este un joc dezvoltat de studioul chinez Game Science, care si-a castigat rapid popularitatea in comunitatile de gaming datorita teaser-urilor unde gameplay-ului a impresionant cu adevarat.
Inspirat din mitologia chineza si bazat pe celebra opera literara “Journey to the West” de Wu Cheng’en, jocul ofera o poveste plina de mister si actiune in jurul personajului principal, Sun Wukong, cunoscut drept Monkey King.
“Journey to the West” publicata pentru prima data in secolul al XVI-lea, este una dintre cele patru mari opere clasice ale literaturii chineze.
Aceasta urmareste aventura unui calugar budist, Tang Sanzang, care are misiunea de a aduce sutrele sacre din India in China.
In aceasta calatorie periculoasa, Tang Sanzang este insotit de trei discipoli, Sun Wukong fiind cel mai cunoscut dintre acestia. Wukong, un personaj cu abilitati supranaturale, detine puterea de a se transforma in diferite creaturi si de a-si amplifica forta, abilitatile sale facandu-l un simbol iconic in cultura chineza.
Jocul reinterpreteaza aceasta poveste, punand jucatorii din fata ecranelor in pielea lui Wukong si permitandu-le sa exploreze o lume plina de demoni, zei si alte creaturi mitologice.
In Black Myth: Wukong, Sun Wukong este un personaj cu abilitati complexe si diverse, ceea ce adauga un strat interesant de gameplay. Monkey King poate sa-si schimbe forma pentru a depasi obstacolele sau a-si infrunta adversarii intr-un mod strategic, iar arsenalul sau de miscari include atacuri de mare impact si tehnici unice inspirate din legende.
Pe langa Sun Wukong, jocul include si alte personaje legendare din “Journey to the West” cum ar fi discipolii calugarului Tang Sanzang, anume Zhu Bajie si Sha Wujing.
Fiecare dintre aceste personaje contribuie la bogatia narativa a jocului Black Myth: Wukong si adauga un aer aparte povestii din joc. Inamicii pe care jucatorii ii intalnesc in timpul aventurii sunt inspirati si ei din mitologia chineza, incluzand demoni si creaturi mitologice, fiecare cu propriile caracteristici vizuale si mecanici de lupta.
Personajul Sun Wukong a avut o influenta semnificativa in pop culture-ul global si a inspirat numeroase francize. Un exemplu popular este Son Goku din seria anime Dragon Ball, care imprumuta multe trasaturi de la Wukong, de la capacitatea de a se transforma pana la personalitatea sa energica si spiritul sau de lupta.
Akira Toriyama, creatorul universului Dragon Ball, chiar a recunoscut ca este un mare fan al operei “Journey to the West“, astfel fiind de inteles de ce Kakarot are trasaturi asemanatoare cu Wukong.
Pe langa Dragon Ball, Wukong isi face aparitia si in alte jocuri video, cum ar fi League of Legends sau Dota 2, unde personajul sau este prezentat cu abilitati asemanatoare si un stil de lupta agil.
Dar Wukong a fost parte din inspiratia si a altor francize, precum Alakazam the Great, Monkey Typhoon sau Goku no Daiboken.
Game Science, studioul responsabil pentru dezvoltarea acestui joc, este o echipa independenta din China formata din fosti angajati ai Tencent, una dintre cele mai mari companii din industria de gaming la nivel global.
Echipa si-a propus sa creeze un joc de actiune care sa fie apreciat atat de publicul chinez, cat si de cel international.
Datorita trailerelor care au atras milioane de vizualizari pe platformele de socializare, Game Science a devenit cunoscut si apreciat pentru calitatea grafica exceptionala.
Jocul Black Myth: Wukong foloseste Unreal Engine 5, unul dintre cele mai avansate engine-uri de grafica disponibile pe piata, capabil de a reda lumea prezenta in joc cu un nivel impresionant de realism si detalii.
Unreal Engine 5 permite studioului Game Science sa creeze o lume vasta si detaliata in Black Myth: Wukong. Engine-ul aduce o serie de avantaje, cum ar fi Nanite si Lumen, tehnologii care contribuie la redarea unor medii extrem de detaliate si a unei iluminari dinamice in timp real.
Nanite permite modelarea obiectelor si texturilor cu un nivel avansat cand vine vorba de detalii, reducand timpul de incarcare si oferind o calitate vizuala superioara.
Lumen adauga realism scenelor prin iluminare globala, astfel incat lumina si umbrele se adapteaza in functie de pozitia surselor de lumina din joc.
Pe langa aceste tehnologii oferite de Unreal Engine 5, Black Myth: Wukong integreaza si tehnologii NVIDIA, cum ar fi Ray Tracing si DLSS 3, care contribuie la imbunatatirea calitatii vizuale si a fluiditatii jocului
Black Myth: Wukong combina actiunea intensa cu o atmosfera vizuala fascinanta, redand peisaje mitologice chinezesti in detalii surprinzatoare. Jocul include lupte de tip fast paced si complexe, unde jucatorii trebuie sa foloseasca abilitatile strategice si combative ale lui Wukong pentru a invinge adversari puternici.
Pe langa luptele impotriva inamicilor, jucatorii au posibilitatea de a explora o lume vasta, plina de peisaje spectaculoase si creaturi mitologice.
Ray Tracing-ul din Black Myth: Wukong este implementat la un nivel superior fata de mare parte din jocurile prezente pe piata, aducand un realism vizual ce recreeaza cu fidelitate modul in care lumina se comporta in lumea prezenta in joc.
Aceasta tehnologie este utilizata pentru a reda reflexii, umbre si efecte de iluminare globala, fiecare scena din joc fiind imbunatatita in detalii si adancime.
Pe langa reflexiile precise pe suprafata apei, Ray Tracing-ul este folosit si pentru a reda umbre complexe, atat in zonele cu multa lumina, cat si in cele umbrite, contribuind la o atmosfera realista.
Reflexiile particulelor, cum ar fi praful sau scanteile din timpul luptelor, sunt redate in detaliu, fiecare lupta devenind astfel un spectacol vizual.
DLSS 3 contribuie semnificativ la fluiditatea jocului in Black Myth: Wukong, oferind o redare vizuala excelenta chiar si in scenele cu incarcatura vizuala ridicata.
Utilizand inteligenta artificiala, DLSS 3 creste FPS-ul fara a sacrifica din detalii, folosind Tensor Cores preznte pe placa video ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC EVA-02 Edition.
Tehnologia permite jucatorilor sa experimenteze o grafica de inalta fidelitate, chiar si la setari maxime, fara a compromite fluiditatea gameplay-ului.
Functia de Frame Generation din DLSS 3, disponibila pe placile video cu arhitectura Ada Lovelace, foloseste AI-ul pentru a genera cadre suplimentare, amplificand astfel frame rate-ul.
De exemplu, la rezolutii mari, jucatorii pot experimenta un boost de performanta, chiar si in scenele complexe, cum ar fi luptele cu bossi uriasi sau explorarea unor peisaje detaliate. DLSS-ul optimizeaza frame rate-ul, permitand jocului sa ruleze cu preset-ul maxim si efecte vizuale complexe, inclusiv Ray Tracing setat pe very high.
Platforma test
- ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB GDDR6X OC EVA-02 Edition
- Placa de baza ROG CROSSHAIR X870E HERO
- Procesor AMD Ryzen 9 9900X
- Cooler ROG Ryujin II
- RAM Kingston Fury Renegade RGB 32GB 8000 MT/s CL 38
- Stocare CORSAIR MP600 Elite 2TB
- Sursa be quiet! Straight Power 11 1200W Platinum
- Carcasa CORSAIR 3500X
- OS Windows 11 Pro