Dezvoltatorii de jocuri isi dezvaluie salariile de-a lungul anilor impreuna cu tarile si companiile la care au lucrat pentru transparenta salariilor.
Industria jocurilor a fost analizata recent cu atentie de multi, din cauza maltratarii angajatilor din ultima vreme. Un exemplu notabil este cel de la Blizzard, care a rezultat in demisiile angajatilor din functii inalte.
Toate aceste plangeri nu s-au invartit in jurul salariilor. Ceea ce ii preocupa pe cei mai multi programatori si designeri este, in mod rezonabil, propriul lor salariu. Pentru a incerca sa stabileasca un standard pentru ceea ce ar trebui sa fie salariul, acesti angajati au decis sa fie mai deschisi unul cu celalalt.
Acesta este motivul pentru care #GameDevPaidMe este un trend pe Twitter. Hashtagul incurajeaza angajatii din industria jocurilor video sa isi impartaseasca salariile de-a lungul anilor.
#GameDevPaidMe
Pre-Games
2007 – 65k First job
2012 – 95kBlizzard
2012 – 65k Associate
2014 – 90k Mid
2015 – 115k Senior
2018 – 150k Senior II
+ Profit SharingImprobable
2019 – 170k Senior
2021 – 196k Principal
No bonusesPost-Games
2021 – 250k Staff + Bonuses + RSUs— Christopher Giroir (@kelsin5) December 5, 2021
Nu este prima data cand o miscare de genul a pornit in industrie. Fara indoiala, subiectul de transparenta a salariilor reapare din cauza faptului ca angajatii au luat masuri impotriva nedreptatii din industrie. Bineinteles, ca orice trend, pe social media circula o multime de meme-uri pe subiect.
In cea mai mare parte, companiile de dezvoltare a jocurilor si, de altfel, putine companii sunt deschise cand vine vorba de finantare. Mai ales cand vine vorba de angajati. Nu este totusi intotdeauna cazul, deoarece Nintendo a dezvaluit varsta medie si salariile angajatilor sai anul trecut. Dar Nintendo este intotdeauna un pic de exceptie in industrie.
Crearea de jocuri video a fost mereu profitabila pentru conducatorii companiilor producatoare. Insa discrepanta intre creatorii propriu-zisi si sefii lor, este motivul principal al problemelor din industrie generate recent.