ASUS Romania a desemnat castigatorii competitiei ROG Challenge 2024, concurs dedicat elevilor din clasele IX-XII din Bucuresti, pasionati de dezvoltarea jocurilor video.
Initiativa isi propune sa stimuleze creativitatea si sa ofere sprijin tinerilor talentati, punand la dispozitie resurse pentru dezvoltare personala si profesionala.
Competitia a atras participanti din intreg Municipiul Bucuresti, elevii avand ocazia sa creeze jocuri video care sa respecte criterii specifice.
Proiectele au fost evaluate de un juriu format din profesionisti din industrie, precum creatori de continut, specialisti in marketing si designeri de jocuri. Printre membrii juriului s-au numarat Bobospider, Gino Panait si Marian Poiana, decan si lector la ECHO School.
Elevii au fost inscrisi in concurs de profesorii coordonatori, iar proiectele au trebuit sa indeplineasca o serie de cerinte stricte. Jocurile au fost dezvoltate folosind asseturi gratuite si trebuiau sa includa o descriere detaliata, capturi de ecran si, optional, un trailer pentru a atrage voturile juriului. Proiectele au fost livrate intr-un format compatibil browser, fiind create in engine-uri de joc precum Unity sau Godot.
In perioada 1-10 decembrie 2024, juriul a evaluat jocurile in functie de originalitate, respectarea temei, mecanici si prezentare, iar castigatorii au fost anuntati pe 12 decembrie 2024.
Primul loc a fost adjudecat de Mihai Tighiliu, elev in cadrul Colegiului National Cantemir Voda, care a publicat jocul Omni: Project Alpha, proiect creat in Unity.
Locurile 1-5 au fost recompensate cu laptopuri ROG Strix G18, recunoscute pentru performanta lor de varf in gaming si creare de continut. Locurile 6-10 au primit vouchere in valoare de 1500 de lei pentru achizitii in magazinul online ASUS eShop. Primii cinci castigatori au beneficiat si de burse semnificative, in cuantum de 15.000 de euro, pentru studii la ECHO School of Technology, Digital Arts & Video Games.
ROG Challenge 2024 nu a fost doar o competitie, ci si o platforma educationala. Pe parcursul concursului, elevii au participat la seminarii educationale dedicate dezvoltarii de jocuri video, invatand despre grafica avansata, inteligenta artificiala si realitate virtuala.