AMD EPYC si echipa Mercedes-AMG Petronas Formula One au prezentat modul in care colaborarea dintre cele doua a fost cruciala pentru a castiga Constructors’ Championship.
EPYC a imbunatatit capacitatea de testare si aerodinamica. Astfel, AMD a ajutat Mercedes-AMG Petronas sa castige a 8-a editie a campionatului Constructors’ Championship. Prin procesoarele AMD EPYC, Mercedes si-a imbunatatit performantele cu 20% pentru sarcinile de lucru de dinamica fluida computationala (CFD).
„Procesoarele AMD EPYC ne ofera o platforma care ofera performante aerodinamice de la o zi la alta la cel mai inalt nivel posibil, indeplinind in acelasi timp obiectivul nostru de a avea o mai mare rapiditate de lucru pentru iterarea designului”, a declarat Simon Williams, seful departamentului de dezvoltare aerodinamica la Mercedes-AMG Petronas F1.
Congratulations @MercedesAMGF1, 2021 Constructors’ Champions
Disappointment in a phenomenal battle for the drivers’ crown, but the Silver Arrows still make it 8 team titles in a row#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/u52KrHE7Uh
— Formula 1 (@F1) December 12, 2021
Victoria de la finalul anului trecut se datoreaza astfel si celor de la AMD. CFD-ul a fost folosit pentru a modela si testa fluxul aerodinamic al masinilor de F1.
Folosind procesoare AMD EPYC, echipa Mercedes-AMG Petronas F1 depaseste limitele a ceea ce este posibil cu CFD. Raportul pret-performanta este in conformitate cu reglementarile bugetare impuse de Federatia Internationala de Automobile (FIA).
„In mod incredibil, am obtinut o imbunatatire a performantei cu 20% fata de sistemul nostru anterior, ceea ce ne-a redus timpul de lucru CFD la jumatate. Acesta este un pas mare in comparatie cu castigurile trecute de unul sau doua procente date de sistemele anterioare.”
Aerodinamica este un subiect complex. Ai nevoie de procesoare si servere avansate pentru a o analiza. FIA a dezvaluit nivelul maxim de performanta permis echipelor de Formula 1. Se doreste evitarea unui avantaj competitiv nedrept echipelor mai instarite.