Vampire: The Masquerade – Bloodhunt este un battle royale nou cu vampiri si ak-uri creat de Sharkmob, iata un tier list pentru cei mai buni Archetypes din joc.
Bloodhunt este dovada ca vampirii sunt mult mai distractivi cand le pui un ak-47 in mana. Archetypes este numele pus claselor din joc, adica al vampirilor cu puteri unice pe care jucatorii ii pot alege inaintea meciului.
Dupa 3 saptamani de la lansarea jocului, putem spune ca atat armele cat si clasele sunt destul de balansate. Desi categoric exista avantaje in functie de loadoutul ales, nu se pune problema de caractere broken sau arme care trag singure.
Archetypes sunt impartite in 4 clanuri: Ventrue, Brujah, Nosferatu si Toreador. In total exista 7 caractere, fiecare cu pasive si active diferite. Pe masura ce cresc in nivel, jucatorii le pot upgrada.
Bloodhunt Archetype Tier List:
S-Tier:
- Enforcer si Brute
Sa incepem cu campionul. Enforcer este singurul reprezentant al clanului Ventrue, si cel mai nou caracter din joc. Stiu nu? Cel mai nou caracter din joc este si cel mai puternic, surprinzator.
Daca ar fi sa incep cu defectele lui: este imobil. Singura putere de mobilitate este e-ul, care este un dash mai mic decat slide-ul din joc. Insa acest singur defect este eclipsat de pasiva lui: ,,Inamicii se misca mai incet in preajma lui”. De asemenea, esti alertat cand ai un inamic pe langa tine.
Acum ca am dat pasiva si e-ul la o parte, sa vorbim despre Q. Cea mai puternica putere a acestuia, Q-ul, este sa devina invincibil. Da, exact, sa devina invincibil. Cand nu face actiuni ofensive, Enforcer devine invulnerabil la orice tip de damage. Asta va ajuta la escape-uri foarte bune, usor de realizat, ceea ce il claseaza in varful listei.
Pe Brute l-as fi clasat la A+, daca ar fi existat categoria asta. Este un fan-favorite, usor de jucat, easy to play, easy to master. Pasiva acestuia il healuieste jumatate din viata cand e out of combat. E-ul este un windwall practic aruncat in fata, care blocheaza toate gloantele si mai da si damage + knock-back tintelor pe care le atinge. Q-ul, nu mai zic. Un leap imens pentru mobilitate sporita. Calitatile lui Brute il fac un Archetype de elita, bun si solo si in squad, bun atat pentru incepatori cat si veterani.
A-Tier:
- Vandal si Prowler
Prowler, acest Sova al Bloodhuntului, este cel mai bun informator al echipei. Pasiva ii arata inamicii cu viata putina pentru killuri usor de obtinut. E-ul, Scouting Famulus, trimite lilieci care, la fel, dau reveal la oponenti. Pentru a iesi din situatii nefavorabile, Q-ul acestuia il face invizibil pentru cateva secunde, crescandu-i viteza de miscare.
Este o alegere overall puternica, necesara intr-un squad, evident. Problema este ca, desi exceleaza early game, pe finalul jocului zona este prea mica pentru ca el sa mai fie eficient. Acolo intervin cei superiori, numiti mai devreme.
Vandal este colegul lui Brute din clanul Brujah. Q-ul este acelasi, n-are rost sa-l mai descriem. Ce il face pe Vandal sa fie mai bun decat ceilalti, este mobilitatea sa. Pe langa un leap urias pe Q, E-ul este inca un distance-closer care da si damage in zona afectata. Pasiva il face rezistent la damage cu cat este mai aproape. Motivul pentru care se afla in A si nu S, este ca toate aceste 3 puteri combinate il fac ideal pentru armele melee. Iar armele melee nu par cea mai buna solutie intr-un gunfight.
B-Tier: Muse si Saboteur
Muse este singurul caracter cu healing din joc. La un prim gand, Muse ar trebui sa fie A-tier. Dar jocul are deja atat de mult healing pe jos: siringi, blood baguri, perk-uri, mancatul oamenilor, al playerilor, incat parca healul ei nu reprezinta ceva wow. Poate ca viata oferita la un squad de 3 tuturor aliatilor este ok. Pasiva care ii permite sa isi dea refresh la cooldown-uri si sa le foloseasca cand este knocked out, la fel, este ok. Q-ul reprezinta un escape interesant, adica un dash similar cu E-ul lui Yoru din Valorant sau W-ul lui LeBlanc din LoL.
Saboteur este un fel de Prowler dar mai slab. In loc de a castiga informatie, acesta este mai stealth. Pasiva il face invizibil cand sta crouch, si in loc de ciorile cu reveal pe E are un trap cu poison care abia da damage. Avantajele sale sunt ca este cam imposibil de urmarit. Dar intr-un joc ca asta, iti doresti sa fii vanatorul, nu vanatul.
C-Tier: Siren
Pentru a completa clanul Toreador alaturi de Muse, Siren este un suport care nu prea aduce nimic echipei in comparatie cu ceilalti. Cea mai puternica abilitate a sa, E-ul, este un flash care da si slow. Intr-adevar, are un cast time scurt si merge bine cu puterea clanului, adica dash-ul despre care am vorbit la Muse. Dar mai mult de atat nu se prea poate face cu ea. Pasiva este probabil cea mai slaba din joc. Calmeaza civilii atunci cand te vad ca tragi sau mananci alti civili. Pe scurt, celelalte caractere isi iau reveal un minut daca fac asta, Siren nu.
La viitoare update-uri, poate ca acest tier list al Bloodhunt se va schimba. Este loc de balansare, si din fericire nu trebuie facuta urgent. Pana la urma daca tragi bine, nu mai conteaza caracterul.
Acestea fiind spuse, mobilitatea si capacitatea de a tanka ruleaza jocul, in momentul de fata. Suportii sunt slabi, insa jocul abia a aparut. Poate ca Sharkmob va gasi o utilitate mai buna pentru caracterele care nu sunt flashy si prefera sa isi ajute echipa. Sau cine stie, poate in viitor va avea un esports, iar profesionistii ne vor invata cum sa jucam de fapt in echipa cu ei.