Iata ca avem iar ocazia de a testa o noua placa video bazata pe arhitectura RDNA 4 de la AMD, anume Radeon RX 9060 XT, azi avand pe bancul de probe implementarea ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition.
Dar lansarea a fost cu ceva peripetii si drame ce puteau fi evitate foarte usor de AMD, daca aveau pe cineva cat de cat capabil sa manage-uiasca acest launch.
Desi trag de mine in ultimele luni sa fiu zen si sa scap de titulatura de hater din presa, lucru ce mi s-a reprosat destul de des, AMD parca imi baga batul in ochi doar doar ma leg de aventurile lor dubioase.
Dar Antonio, stai calm, mai soarbe din cafeaua pe care o ai pe birou si vorbeste mai intai de ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition, mai exact cu ce se mananca implementarea celor de la ASUS, ce aduce RDNA 4 nou versus arhitectura anterioara si cel mai important, cum arata in teste placa video Radeon RX 9060 XT. Apoi, dupa ce vei arunca in joc multe cifre, iti poti asterne frustrarile legate miscarile puerile facute de AMD in ultimul timp si noul chix dat de AMD cu acest launch.
Deci ordinea este urmatoarea: Zen, descriere produs, arhitectura RDNA 4 de la AMD, multe benchmark-uri, latra la AMD. Ma rog, ceva de genul, sa vedem ce o sa sa iasa. Sa purcedem!!
Specificatii
Denumire | ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition |
Arhitectura | RDNA 4 |
Interfata | PCI-Express 5.0 |
Memorie | 16GB GDDR6 |
Memory Bus | 128 bit |
Core clock | 2741 MHz |
Boost clock | 3311 MHz |
SM | 2048 |
Alimentare | 1x 8-pin |
Output video | - 1x HDMI 2.1b - 2x DisplayPort 2.1a |
Dimensiuni | 304 mm x 126 mm x 50 mm |
RDNA 4
Pilonii fundamentali ai arhitecturii RDNA 4 il constituie noile Compute Units, asta pentru ca modificarile aduse acestor unitati de calcul reprezinta un progres remarcabil, intrucat includ un subsistem de memorie rafinat, componente de scalare avansate, mecanisme inteligente de alocare a registrilor, o eficienta crescuta pe unitate si frecvente de functionare care pot atinge pragul de 3000 MHz, ca in cazul lui Radeon RX 9060 XT.
Toate aceste imbunatatiri au un scop comun: obtinerea unor performante superioare in jocurile video. Datorita acestei eficiente sporite, de pilda Radeon RX 9070 reuseste sa atinga niveluri de performanta comparabile cu cele ale RX 7900, chiar daca are un numar mai redus de Compute Units.
Aceasta eficienta nu este importanta doar din perspectiva performantei brute, ci si pentru a mentine consumul de energie si temperatura in parametri optimi, evitand astfel problemele de racire sau de stabilitate.
Printre inovatiile majore aduse de arhitectura RDNA 4 se numara si cea de-a treia generatie de acceleratoare pentru Ray Tracing. In prezent, Ray Tracing-ul a devenit o componenta esentiala in industria gaming-ului, datorita capacitatii sale de a reda interactiuni realiste ale luminii in scenele tridimensionale.
AMD a raspuns cerintelor actuale printr-o serie de imbunatatiri notabile in ceea ce priveste performanta Ray Tracing. A treia generatie de Raytracing Accelerators aduce un salt important fata de cele prezente pe arhitectura RDNA 3, reusind sa dubleze performanta prin adaugarea unui al doilea motor de intersectie si prin reducerea semnificativa a overhead-ului computational.
O schimbare tehnica semnificativa introdusa in noile acceleratoare Ray Tracing este implementarea Oriented Bounding Boxes in organizarea structurii Bounding Volume Hierarchy. Structura BVH are un rol central in redarea contentului 3D, fiind responsabila de gestionarea geometriei scenei. Adoptarea OBB permite reducerea dimensiunii si a complexitatii datelor din BVH, lucru ce faciliteaza o traversare mai rapida a razelor prin geometrie si un consum redus de memorie.
Optimizarea aceasta contribuie direct la utilizarea mai eficienta a VRAM-ului si a latimii de banda disponibile. Al doilea motor de intersectie prezent in cadrul acceleratorului RT permite dublarea performantelor atat in testele Ray-Box, cat si in cele Ray-Triangle.
Pe langa imbunatatirile in Ray Tracing, RDNA 4 vine cu un accent puternic pus pe accelerarea sarcinilor de tip AI. Noua generatie de acceleratoare AI prezenet pe arhitectura RDNA 4 a fost proiectata special pentru a raspunde cerintelor aplicatiilor moderne care utilizeaza inteligenta artificiala, fie ca este vorba de gaming, content creation sau modele generative AI.
Avansul in AI este posibil prin mai multe directii: s-au introdus calcule suplimentare dedicate, suport pentru noi formate precum FP8 si tehnici avansate pentru inferenta, printre care se numara structured sparsity. Astfel, se obtine o eficienta crescuta si timpi de procesare semnificativ redusi comparativ cu RDNA 3.
Performanta acceleratorului AI din RDNA 4 este semnificativ superioara generatiei anterioare, oferind un boost de 2x in FP16, 4x in FP16 cu sparsity, 4x in INT8 si pana la 8x in INT8 cu sparsity, ceea ce confirma o evolutie majora in acest segment.
Introducerea suportului pentru FP8 este una dintre noutatile importante ale arhitecturii RDNA 4 de la AMD, fiind complet absent pe arhitecturile anterioare precum RDNA 3.
Totodata, AMD a adus imbunatatiri consistente si tehnologiilor HYPR-RX si FidelityFX Super Resolution 4, elemente esentiale in maximizarea experientei de gaming pentru utilizatorii ce detin Radeon RX 9060.
FSR 4 este o tehnologie de upscaling antrenata prin machine learning, disponibila exclusiv pe GPU-urile RDNA 4, anume Radeon RX 9070 si RX 9060. Prin update-ul adus de Adrenalin Edition 25.3.1, utilizatorii pot face automat trecerea de la FSR 3.1 la FSR 4 in titlurile compatibile, noul algoritm de upscaling fiind bazat pe invatare automata.
Calitatea imaginii oferita de FSR 4 este net superioara fata de versiunea anterioara, iar algoritmul ML integrat are rolul de a elimina artefactele vizuale si de a imbunatati claritatea generala a imaginilor afisate.
Pe langa FSR, AMD a actualizat si tehnologia Fluid Motion Frames, ajunsa acum la versiunea 2.1. Aceasta este o tehnologie de frame generation la nivel de driver, proiectata pentru a creste framerate-ul in jocuri si pentru a imbunatati fluiditatea vizuala in timpul gameplay-ului
Versiunea AFMF 2.1 aduce o calitate vizuala mai buna, reducand semnificativ efectele de ghosting si alte anomalii vizuale. Tehnologia este integrata in profilul HYPR-RX, care poate fi activat rapid din interfata software-ului AMD.
HYPR-RX combina beneficiile oferite de Fluid Motion Frames, Radeon Super Resolution, Anti-Lag si Radeon Boost, oferind o solutie completa pentru utilizatorii care doresc un boost de performanta si minimizarea input lag-ului in jocuri competitive.
In ceea ce priveste componenta media, RDNA 4 introduce un motor imbunatatit pentru codare si decodare video, gandit pentru a livra o calitate mai buna atat in inregistrari, cat si in activitati de streaming. Suporta toate codecurile importante, anume H.264, HEVC si AV1, fiind apt pentru cerintele actuale din sfera video.
Un exemplu concret al imbunatatirilor aduse este calitatea crescuta a videoclipurilor codate in H.264 la 6000 Kbps, un standard frecvent utilizat pentru streaming-ul pe platforme precum Twitch sau YouTube. Optimizarile aduse se traduc direct in imagini mai clare si o redare mai fluida.
Motorul media din RDNA 4 este capabil sa decodeze continut VP9, H.264, H.265 si AV1, inclusiv la rezolutii inalte si cu FPS-uri ridicate, fiind capabil sa redea continut 8K la 60 fps prin AV1.
Care-i treaba cu ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition?
Din punct de vedere al constructiei, placa ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition beneficiaza de un design de 2.5 sloturi, ceea ce ii permite sa fie instalata in mare parte din carcasele prezente pe piata, de la cele middle tower pana la cele SFF, asta pentru ca placa de la ASUS are dimensiuni de 304 mm in lungime, 126 mm in latime si 50 mm in inaltime.
Layout este beneficiaza de un sistem avansat de racire cu trei ventilatoare Axial-tech, proiectate pentru a furniza un flux de aer optimizat si directionat, ceea ce reduce semnificativ temperaturile interne ale GPU-ului si ale componentelor adiacente.
Ventilatoarele Axial-tech sunt echipate cu un hub central compact care permite utilizarea unor pale mai lungi, ceea ce creste eficienta aerodinamica si presiunea statica.
Placa ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition beneficiaza si de tehnologia 0dB, careasigura o functionare complet silentioasa atunci cand temperatura GPU-ului este sub pragul de 55°C, ventilatoarele ramanand inactive in sarcini light, cum ar fi browsing, vizionare de continut video sau gaming in titluri mai putin solicitante. La depasirea pragului de 60°C, acestea isi reiau automat activitatea, cu o curba de turatie calibrata inteligent pentru a mentine echilibrul intre racire si zgomot.
Partea inferioara a sistemului de racire foloseste tehnologia MaxContact, un proces de fabricatie ce presupune polisarea precisa a suprafetei care intra in contact direct cu chipul grafic. Aceasta suprafata este cu pana la 5% mai mare fata de solutiile traditionale, permitand un transfer termic mai eficient catre heatsink.
Alaturi de aceasta suprafata optimizata se regaseste un set de heatpipe-uri si un radiator generos, care disipeaza caldura in mod rapid si eficient. In partea din spate, placa beneficiaza de o backplate metalic, care nu doar contribuie la disiparea pasiva a caldurii, ci si intareste structura PCB-ului pentru a preveni deformarile in timp.
Placa ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition include si tehnologia Dual BIOS, care permite utilizatorului sa aleaga intre doua moduri de functionare: Performance, pentru racire agresiva si temperaturi mai mici, si Quiet, pentru o curba de turatie mai blanda si functionare silentioasa in sarcini moderate din punct de vedere a solicitarii GPU-ului.
ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition beneficiaza de 2048 stream processors si memorie video GDDR6 de 16GB cu o latime de banda de 128-bit. Viteza memoriei atinge 20 Gbps, permitand gestionarea eficienta a sarcinilor grafice intensive, cum ar fi redarea de continut la rezolutii mari, jocurile AAA moderne si lucrul in aplicatii profesionale de creatie.
Desi nu este o placa low profile, conectivitatea usor limitata, ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition avand parte doar de un port HDMI 2.1b si doua DisplayPort 2.1a.
Testare
Platforma test
- Carcasa Thermaltake Core P3 TG Pro
- Placa de baza Z790 AORUS PRO X
- Procesor Intel Core i7 14700K
- Cooler AORUS Waterforce X II 360
- RAM Kingston Fury Renegade RGB 32GB 8000 MT/s CL 38
- Stocare AORUS Gen5 14000 SSD 4TB
- Sursa GIGABYTE UD1300GM PG5
- Monitor AORUS FO32U2
- OS Windows 11 Pro
Jocuri si aplicatii utilizate
Lista de jocuri pe care am optat sa o utilizez nu este una foarte lunga, ci oarecum de dimensiune medie. Am incercat sa fac un mix intre jocuri cu o comunitate mare, dar si jocuri cu cerinte mari.
Am utilizat aproape cel mai demanding preset prezent in fiecare titlu, insa sunt doua jocuri unde am ales sa aduc cateva modificari, anume la Rainbow Six Siege si Rainbow Six Extraction. Mai exact, pentru ca este titlu multiplayer, am optat sa dezactivez motion blur si ce tine de anti aliasing.
Toate titlurile au fost testate in cele mai populare rezolutii din clipa de fata, anume 1920×1080, 2560×1440 si 3840×2160.
- A Total War Saga Troy – Ultra preset
- Assassin’s Creed Mirage – Ultra High preset
- Assassin’s Creed Valhalla – Ultra High preset
- Avatar: Frontiers of Pandora – Ultra preset
- Black Myth: Wukong – Cinematic preset
- Borderlands 3 – Badass preset
- Counter-Strike 2 – Very high preset
- Cyberpunk 2077 – High preset
- Far Cry 6 – Ultra preset
- Horizon Zero Dawn – Ultimate preset
- Marvel’s Guardians of the Galaxy – Ultra preset
- Metro Exodus Enhanced – Ultra preset, Advanced PhysX Off, Hairwork Off, Reflections Hybrid
- Rainbow Six Extraction – Max details, no AA, Ambient occlusion off
- Rainbow Six Siege – Max details, no AA, Ambient occlusion off
- Red Dead Redemption 2 – Ultra preset
- Returnal – Epic preset
- Shadow of the Tomb Raider – Highest preset
- Strange Brigade – Ultra preset, Async Compute
- The Callisto Protocol – High preset
- The Talos Principle 2 – Ultra preset
- Total War: WARHAMMER III – Ultra preset
- Watch Dogs Legion – Ultra preset
- World War Z – Ultra preset
3DMark
Time Spy
Time Spy Extreme
Fire Strike
Fire Strike Ultra
Speed Way
Port Royal
Steel Nomad
Steel Nomad Light
3DMark DirectX Raytracing feature test
Jocuri
A Total War Saga Troy
Assassin’s Creed Mirage
Assassin’s Creed Valhalla
Avatar: Frontiers of Pandora
Black Myth: Wukong
Borderlands 3
Counter-Strike 2
Cyberpunk 2077
Far Cry 6
Horizon Zero Dawn
Marvel’s Guardians of the Galaxy
Metro Exodus Enhanced
Rainbow Six Extraction
Rainbow Six Siege
Red Dead Redemption 2
Returnal
Shadow of the Tomb Raider
Strange Brigade
The Callisto Protocol
The Talos Principle 2
Total War: WARHAMMER III
Watch Dogs Legion
World War Z
Average
Bun, am ajuns si la partea de comparativ. Iar conform cifrelor, AMD Radeon RX 9060 XT nu este tocmai o placa video impresionanta.
In FHD, aceasta este similara cu NVIDIA GeForce RTX 5060 si NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti, lucru ce este demoralizator atat pentru AMD, cat si pentru NVIDIA.
Singurele placi video inferioare lui AMD Radeon RX 9060 XT pe care le-am testat pe platforma de test existenta sunt NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti si Radeon RX 7600 XT, unde RX 9060 XT este superioara cu putin peste 10%, respectiv 15%.
In 2K AMD Radeon RX 9060 XT scoate iar cifre aproape similare cu NVIDIA GeForce RTX 5060 si NVIDIA GeForce RTX 4060 Ti, Radeon RX 7600 XT se scufunda la ~18%, dar NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti isi mai micsoreaza din gaura in care se afla, RX 9060 XT fiind superioara cu aproximativ 9% fata de RTX 3060 Ti.
2160p este domeniu SF pentru Radeon RX 9060 XT, nu are rost sa vorbesc despre cifre, am inclus acest grafic doar pentru ca am facut-o pentru fiecare placa video pe care am testat-o pe platforma de test curenta.
Consum
Strict in jocuri, ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition a avut un peak al consumului de ~199W, iar acesta a crescut la 206W in testele sintetice.
Comparativ cu alte placi video, ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition are un consum similar cu RTX 5060 Ti si batranul RTX 3060 Ti.
Temperaturi
Avand si un consum mic de aproximativ 206W, era de asteptat totusi la o astfel de implementare ca temperatura sa nu o ia pe aratura. ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition a avut un peak termic de 60 °C, fiind la fel ca la capitolul consum, similar cu GeForce RTX 3060 Ti.
Concluzie
Bun, am incercat pe cat de mult posibil sa fiu Zen (ba dum tss) pana acum, iar acum ma pot descatusa. Nu, nu o sa fiu acid inca, asta pentru ca trebuie sa vorbesc putin despre concluziile acestui material, anume AMD Radeon RX 9060 XT, cat si despre implementarea celor de la ASUS.
AMD Radeon RX 9060 XT nu pot sa zic ca m-a dat pe spate. Cele doua placi video RDNA 4 care au aparut prima data pe piata, anume Radeon RX 9070 XT si Radeon RX 9070, imi inspirau incredere si speranta ca intr-un final segmentul de placi video iese din mocirla in care a fost azvarlit de NVIDIA.
Radeon RX 9060 XT in schimb nu-mi inspira acelasi sentiment, ci mai degraba pare o placa lansata de NVIDIA. Da, Radeon RX 9060 XT nu a promis marea cu sarea, dar nici nu livreaza o performanta deosebita pentru RRP-ul de ~2000 lei, pret de lista ce o sa fie pe meleagurile mioritice.
O diferenta de ~15% fata de RX 7600 XT este buna pe hartie, dar poate acum ar trebui constientizat, daca nu s-a facut deja, cat de slaba si inutila a fost placa din generatia anterioara. Iar versus concurentul direct, anume NVIDIA GeForce RTX 5060, nu sunt prea multe lucruri de completat sau chiar de comparat. Cele doua placi video sunt similare din punct de vedere al performantei, atat in 1080p, cat si in 1440p.
ASUS a facut ce a putut cu ce li s-a dat. A luat un chip neimpresionant si a incercat sa-l faca o idee mai agreabil. Pe alocuri a reusit asta, livrand o racire coerenta, dar cam atat. Si nu este vina lor, este fix pe principiul you pay peanuts, you get monkeys, au fost limitati de capacitatile aproape neimpresionante ale lui AMD Radeon RX 9060 XT.
Dar poate aici se “activeaza” si asteptarile mele prea mari de la anumite produse, avand de multe ori o atitudine elitista, in special cand vine vorba despre placi video si procesoare.
Gata, acum ca am terminat subiectul RDNA 4, chixul Radeon RX 9060 XT si implementarea celor de la ASUS, pot sa-mi astern in scris gandurile vis-à-vis de miscarile de trupa foarte prost organizate de cei de la AMD.
Asadar, situatia sta in felul urmator. AMD a dat placi video direct din propria ograda, dar si prin parteneri. Eu de pilda, am primit de la partener, anume ASUS, pentru ca cei de la AMD nu ma considera worthy in general ca sa le testez produsele. Si nu este un caz izolat cel cu 9060 XT, fiind ignorat constant in cei 5 ani de activitate GetGeek. Adevarul e ca in Romania exista foarte multe publicatii PC hardware si da, AMD poate oricand pescui pe oricine pentru media coverage. Stai, nu prea exista publicatii de genul in Romania? Wow, ce chestie, nu m-as fi asteptat.
Placa video ASUS Prime Radeon RX 9060 XT 16GB GDDR6 OC Edition a poposit cateva zile in redactie, stand degeaba pentru ca nu am primit driver. L-am primit abia luni seara, cand deja ma pregateam sa plec spre barlog.
Benchmark-urile rulate dureaza foarte mult, asta pentru ca sunt 23 de jocuri rulate la trei rezolutii diferite. Iar testele nu sunt rulate o singura data, asta pentru ca telul e de a ajunge la o cifra constanta, deci mananca 4-5 run-uri fiecare joc per rezolutie. Ba mai mult, pe langa cele 23 de jocuri x 3 rezolutii diferite, mai exista si 9 teste sintetice, cat si testele de temperatura si consumul GPU-ului. In total, asta inseamna vreo 24 de ore de munca. Iar tot ce am zis acum este doar partea de testat, pentru ca dupa trebuie sa mai sap si dupa anomalii sau erori umane, ca deh, se mai intampla sa-ti scape ceva dupa zeci de ore stat in fata cu multe cifre.
Ok, trecem si peste faptul ca s-a “livrat” tarziu driver-ul, nu este prima data cand se intampla asta, nici ultima data. Culmea e ca NVIDIA, pe care-i tot “inghioldesc” pe unde apuc, pun la dispozitie driverele cu o saptamana inainte de fiecare lansare.
Problema mare este launch-ul haotic si extrem de prost gandit. Dupa cum probabil stiti, NVIDIA are de fel 2 NDA-uri per SKU de GPU, FE-urile si MSRP edition au un launch date, iar implementarile OC au de fel urmatoarea zi. AMD a vrut sa faca si ei treaba asta, dar la ei nu exista FE-uri sau editii MSRP in cazul de fata. Probabil ati vazut ca multi jurnalisti de afara au publicat ieri review-ul, dar si o publicatie din Romania, eu avand “obligatia” de a-l posta azi.
De ce? Pentru ca cei care au primit placa direct de la AMD au avut voie sa posteze materialul pe 04.05.2025, iar cei care au primit de la parteneri au fost obligati sa mai astepte o zi. Stiti ce-i mai absurd? Faptul ca sunt aceleasi placi video, atat cele impartite de parteneri, cat si cele livrate de AMD. Da, stiu, are logica toata miscarea asta de trupe.
La COMPUTEX am avut ocazia sa intalnesc mai multi oameni misto din presa si am vrut sa combat situatia in care ne-a pus AMD. Nu o sa-i dau numele publicatiei, dar si ei s-au trezit din senin intr-o situatie neplacuta, asta pentru ca AMD le-a comunicat launch date-ul de azi. Decizia nu a fost primita bine de publicatiile mari, in cele din urma cei de la AMD au revocat aceasta decizie fara sens, dar aparent nu a ajuns la timp aceasta informatie catre parteneri si agentii.
Dar nu e prima data cand AMD da un mare fail pe launch-uri, si cand spun asta fac referire la ultimul an. Nu stiu stiu cine se ocupa de aceste launch-uri si cine decide ce si cum, dar categoric nu are capacitatea de a gestiona asa ceva.
Primul rateu a fost launch-ul primului val de procesoare Zen 5. Au amanat lansarea cu doua saptamani, motivul specificat era “performanta” necorespunzatoare, dar in realitate era pentru ca multe procesoare erau inscriptionate gresit.
Insa nu doar asta era problema, ci mai era una, asta pentru ca desi toti producatorii aveau un pod sacii cu placi de baza cu chipset X870, AMD nu i-a lasat sa lanseze aceste placi si toata presa a testat noile procesoare Zen 5 pe placi de baza cu chipset X670.
Dar problemele lanch-ului Zen 5 nu se opresc aici, asta pentru ca au venit problemele de performanta. AMD a dat vina pe Microsoft, pentru ca build-ul 23H2 gatuia procesoarele AMD, inclusiv cele din generatiile anterioare. Microsoft a venit cu fix, lansand 24H2, AMD obtinand putin sub 10% boost de performanta si lumea a inceput sa fie fericita. Ok, ultima parte nu e vina celor de la AMD, ii scuz aici.
Si intr-un final AMD a zis sa scoata la joaca placile de baza X870. Alte teste, alte cifre. Ba mai mult, in perioada respectiva, pentru a spala “pacatele” cu procesoarele Zen 5 care nu erau asa impresionante cand trageai linie, dar si cand comparai preturile din piata, AMD a zis sa scoata si 9800X3D. Si pe ultima suta de metri s-a razgandit, lansandu-l in cele din urma in luna noiembrie.
Ar mai fi lucruri multe lucruri de spus, dar sunt deja prea “intime” detaliile, asa ma opresc aici in a fi acid azi.
Tragand linie, RDNA 4 a inceput impresionant cu RX 9070 si 9070 XT, dar acum pare nitel schiop cu 9060 XT. Sper ca “GRE”-ul o sa salveze situatia, desi probabil o sa-l vedem in EU abia dupa ce piata chineza se plictiseste de acea placa si o sa fie aproape de EOL, la fel cum a fost cazul lui Radeon RX 9800 GRE.
Iar AMD, te rog pune o persoana capabila sa se ocupe de aceste lanch-uri. Chiar daca cel mai probabil o sa primesc in continuare skip la fiecare produs lansat de catre AMD, fie ca este procesor sau placa video, este penibil sa asemenea rateuri la acest nivel. Daca era o “small indie company” mai intelegeam, dar te-a scos din grota madam Lisa, comporta-te ca atare.