Cea de-a patra editie a concursului ASUS Learn & Compete si-a desemnat castigatorii in urma finalei organizate pe 4 martie 2025 la sediul Microsoft Romania.
Cei 30 de liceeni finalisti calificati in urma a doua etape online au concurat pe baza unui chestionar Kahoot! cu 35 de intrebari din domeniul TIC si despre portofoliul ASUS Educational.
Finala ASUS Learn & Compete 2025 a fost castigata de Laura Cojocariu, eleva in clasa a XI-a la Colegiul National „Ion Creanga”. Ea a reusit sa castige pentru a doua oara consecutiv marele premiu, reusind o premiera in istoria competitiei.
De aceasta data, Laura a totalizat 32105 de puncte, imbunatatindu-si punctajul cu 8,7% fata de anul trecut. Laura a raspuns corect la 33 de intrebari, la fel ca ocupantul locului al patrulea, dar intr-un timp mai scurt.
Podiumul a fost completat de Ciociltan Aurelian de la Colegiul National „ION NECULCE” cu 30516 puncte si de Pop Rares Gabriel de la Colegiul Economic „A. D. XENOPOL”, cu 30423 de puncte.
ASUS a premiat castigatorii cu cate un laptop ASUS, astfel: ExpertBook B5 (B5404) pentru primul loc, ExpertBook P5 (P5405) pentru locul secund si ExpertBook B3 (B3404) pentru cel de-al treilea clasat. Profesorii indrumatori ai celor trei castigatori au primit de asemenea, cate un laptop ExpertBook P5 (P5405). Cadrele didactice au avut rolul de a inscrie, antrena si monitoriza performantele elevilor pe intreaga durata a competitiei. Toti participantii au primit diplome de finalisti sau de participare.
Clasamentul final ASUS Learn & Compete 2025
1. Cojocariu Laura – Colegiul National „ION CREANGA”
2. Ciociltan Aurelian – Colegiul National „ION NECULCE”
3. Pop Rares Gabriel – Colegiul Economic „A. D. XENOPOL”
4. Dragulanescu Nicole Alexandra – Colegiul National „GHEORGHE ŞINCAI”
5. Constantin Mihai-Daniel – Colegiul National „ION CREANGA”
6. Dima Luca Alexandru – Colegiul National „IULIA HAŞDEU”
7. Velicu David-Gabriel – Colegiul National „ION CREANGA”
8. Calopereanu David-Andrei – Colegiul National “FRATII BUZESTI” din Craiova
9. Hnatiuc Nicolae-Daniel – Liceul Teoretic “JEAN LOUIS CALDERON” din Timisoara
10. Antonov Paula-Andreea – Colegiul National „ION CREANGA”
Finalistii au concurat pe laptopurile ASUS pregatite in acest sens in sala de competitie, profesorii urmarindu-le evolutia din exterior intr-o transmisiune video live. Departajarea concurentilor s-a realizat in functie de corectitudinea si rapiditatea raspunsurilor.
La editia din acest an s-au inscris 1500 de liceeni din 74 de institutii de invatamant, fiind coordonati de 137 de profesori. In premiera, pe langa cei din capitala au participat si elevi din judetele Ilfov, Iasi, Prahova, Cluj, Constanta, Timis, Suceava, Bacau, Dolj si Arges.
Dupa doua workshop-uri dedicate – destinate profesorilor si ulterior elevilor, au fost organizate doua etape online pe platforma Kahoot! (pe 12 si 26 februarie 2025). Pe baza clasamentului fiecarei sesiuni, primii 15 concurenti s-au calificat in marea finala. Pe 4 martie, cei 30 de finalisti au reprezentat 12 licee din capitala si 2 din provincie: Colegiul Economic „A. D. Xenopol”, Colegiul National „Fratii Buzesti” din Craiova, Colegiul National „Aurel Vlaicu”, Colegiul National „Gheorghe Lazar”, Colegiul National „Gheorghe Sincai”, Colegiul National „Ion Creanga”, Colegiul National „Ion Neculce”, Colegiul National „Iulia Hasdeu”, Colegiul National „Sfantul Sava”, Colegiul Tehnic Feroviar „Mihai I”, Liceul Tehnologic de Metrologie „Traian Vuia”, Liceul Teoretic „Jean Louis Calderon” din Timisoara, Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” si Liceul Teoretic „Constantin Brancoveanu”.
Competitia ASUS Learn & Compete a fost organizata de ASUS Romania in parteneriat cu Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti. Concursul promoveaza competentele digitale in randul liceenilor, fiind inclus in Calendarul Activitatilor Educative Municipale 2025. Proiectul a fost initiat in 2022 (sub titulatura ASUS Challenge) si are la activ patru editii incheiate cu succes.